Loading...

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

HEMA verlaagd haar prijzen onze reactie...

25 mrt. 2015 14:10:00

judith

Wat vinden jullie van de actie van Hema helpt Nederland om de prijzen te verlagen.... ik wil heel graag mijn reactie met jullie delen.

Ik ben dol op de HEMA, mooie kwalitatieve producten, mooie winkel in Heiloo met goed personeel. Kortom, tevreden klant!

Prijzen verlagen om meer omzet te halen lijkt mij alleen echt geen goed idee. Zoals velen van jullie weten ligt de retailmarkt onder druk, bijna iedereen heeft minder geld te besteden, er is onzekerheid over banen en de economie.

Als de HEMA voor veel producten haar prijzen gaat verlagen betekent dit dat ze waarschijnlijk zelf minder verdienen, personeel misschien wel salaris in moet gaan leveren, maar ook dat de mensen die de producten voor de HEMA maken nog minder geld gaan krijgen voor het product wat gemaakt wordt.

Dit stimuleert de economie niet, het is misschien wel fijn voor klanten om minder te betalen, maar dit betekent ook dat de mensen die de producten voor de HEMA maken minder te besteden hebben. Bovendien kan het niet anders dan dat de kwaliteit naar beneden gaat van de artikelen.

De HEMA reageert heel goed op alle suggesties van klanten en daar werkt ze aan. Dat is top. Ik vraag me dan telkens af... zal de klant zich dit beseffen of wil de klant echt alleen maar lagere prijzen en mindere kwaliteit?

Wat heeft dit nu met Ninie te maken? Het raakt mij persoonlijk om zo'n verhaal van de HEMA te lezen. Ik koop persoonlijk liever minder voor een goede prijs dan veel met hoge kortingen.

Met Ninie produceren wij onze eigen kledinglijn heel bewust in Nederland. Waarom? Omdat wij het belangrijk vinden dat vakwerk en productie niet verdwijnt uit Nederland, ervaren naaisters die met hart en ziel onze producten maken, dat vinden wij heel belangrijk.

Kwalitatief goede stoffen die mooi blijven in de was, prachtig garen, mooie knoopjes van kwaliteit daar bezuinigen wij niet op. De katoenprijs is de afgelopen jaren met meer dan 30% gestegen, dit komt niet alleen doordat de naaisters meer loon krijgen, maar ook omdat katoen schaarser wordt en daarom duurder.

Onze klanten vragen soms waarom onze prijzen aan de dure kant zijn. Dit komt eigenlijk alleen omdat onze inkoopkosten al vrijwel net zo duur of duurder zijn als de verkoopkosten van een artikel bij grote ketens. Bovendien investeren wij in een uitstekende klantenservice. Is een artikel stuk, dan zoeken wij altijd naar een oplossing met de klant.

Mijn missie met Ninie is om iedereen blij te maken, jij, als gewaardeerde klant, maar ook onze producenten. En daar ben ik als ondernemer erg trots op. HEMA you go, verlaag je prijzen niet, maar probeer andere oplossingen te vinden, er zijn suggesties genoeg zag ik al op Facebook.

Heb suggesties of vragen voor ons, bel/mail s.v.p. want wij staan voor je klaar.

Groetjes, Judith

PS latere update op mijn blog: dit is de reactie van de HEMA op mijn reactie.... punt van discussie of niet?

"Hoi Judith, we begrijpen uit je bericht dat je je drukt maakt om onze leveranciers/producenten. We willen je wat dit betreft graag gerust stellen: we verwachten door de prijsverlagingen meer te verkopen waardoor niemand 'betaalt' voor deze actie."

Ninie kinderkleding gebruikt cookies om het winkelen gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Meer informatie.
x