Ruilen of retourneren? Hoe werkt dat bij Ninie?

Een koop is pas gesloten op het moment dat jij het artikel hebt gezien en goedgekeurd! Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen herroepingsrecht. Je kunt de artikelen ruilen voor een andere kleur of maat of het retourneren, omdat je niet tevreden bent met wat je hebt besteld. Je krijgt dan je geld terug samen met de kosten voor het terugsturen van jouw bestelling.

Het ruilen of retourneren van een artikel. Hoe werkt het?

1. Stuur een e-mail naar klantenservice@ninie.nl
2. Vermeld in de e-mail jouw naam, het bestelnummer en de artikelen die je wilt ruilen of retour wilt sturen (met artikelnummers)
3. Indien je wilt ruilen, print de e-mail die je verstuurd hebt naar de klantenservice
4. Vul het modelformulier voor herroeping in als je het artikel wilt retourneren, deze ontvang je bij je bestelling. Je kunt het formulier hier downloaden.

Retouradres

Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging van de artikelen die je wilt ruilen of retourneren binnen 3 werkdagen nadat je hebt gemaild. Stuur de onbeschadigde artikelen in de originele verpakking (inclusief labels) samen met de geprinte e-mail uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst retour naar:

Ninie kinderkleding
T.a.v. retour (invullen bestelnummer)
De Waard 101
1851 RC Heiloo

Retourkosten

Het terugsturen van de artikelen is gratis, je krijgt de verzendkosten van het retourneren van mij teruggestort op jouw rekening. Dit is een service van onze kant, we zijn niet verplicht om de retourkosten aan jou terug te betalen als je van jouw bestelling 1 of meerdere artikelen houdt en de rest retourneert. Dit is een service naar jou toe en we hopen dat je dit waardeert.

Retour regels

LET OP wij hanteren de volgende retour regels:

Retourneren van brievenbuspost

Tot en met 2 maillots, 3 t-shirts of bolero's, 3 leggings, 2 jurkjes of 2 rokjes kan alles door de brievenbus retour gestuurd worden. Wil je dit niet en kies je ervoor om met pakketpost te retourneren, geen probleem, maar dan zijn de extra kosten voor jou als klant voor het retourneren.

Het frankeren gaat als volgt:

1 Maillot, t-shirt of legging = 3 postzegels.

Vanaf 2 maillots, 2 t-shirts, 2 leggings, 2 jurkjes of 2 rokjes = neem contact op met Judith, je krijgt dan een brievenbus pakketzegel of een Post.nl pakketzegel opgestuurd zodat je geen kosten hebt voor het retourneren.

Een combinatie van bovenstaande is ook mogelijk uiteraard, neem svp contact op als je niet weet hoeveel postzegels erop geplakt dienen te worden. Je verstuurt de artikelen terug in de plastic envelop waarin het is gestuurd of in een omgekeerde plastic tas of een papieren envelop waarop je het adres schrijft en/of sticker met adres plakt en de postzegels plakt. Bubbeltjes enveloppen zijn te dik en doosjes passen niet door de brievenbus met maillots.

Retourneren van artikelen met pakketpost

Indien je een doos met artikelen retourneert, wil je ons dan svp mailen. Wij maken vervolgens een afspraak met jou wanneer je de doos gaat retourneren. Vervolgens mailen wij jou een pakket etiket, deze print je uit. Het pakket etiket plak je op de doos (let op: pakketpost mag niet geretourneerd worden in een envelop/plastic tas/papieren tas). Je kunt gewoon dezelfde doos gebruiken waarmee je bestelling is gekomen. Vervolgens breng je dezelfde dag het pakket weg naar een Post.nl pakketpunt (Postkantoor, AH, boekenwinkel). Het pakket moet dan gescand worden door de medewerker van het Post.nl pakketpunt. Zodra het pakket is gescand door de Post.nl pakketpunt medewerker volgens wij jouw pakket via track & tracen tot het retour is gestuurd naar ons.

Nadat wij de artikelen hebben ontvangen, krijg je binnen 7 werkdagen, doch uiterlijk binnen 30 dagen jouw geld (inclusief de retourkosten) teruggestort op je rekening.

Om teleurstellingen te voorkomen; geopende artikelen of artikelen die gewassen zijn of stukgemaakte verpakkingen, kaartjes eraf of artikelen die niet binnen de 14 dagen bedenktermijn retour zijn gestuurd, blijven eigendom van jou. Als het cadeautje wat je van ons gratis hebt gekregen bij je bestelling, niet is teruggestuurd (bij retourneren gehele bestelling), dan vervallen de retourkosten die jij hebt betaald en zullen we deze niet terugbetalen aan jou. Artikelen die eigendom blijven van jou, bijvoorbeeld geopende of gewassen artikelen sturen wij naar je terug en de gemaakte kosten brengen wij in rekening.

Bij vragen, neem s.v.p. contact op via klantenservice@ninie.nl.