Veel gestelde vragen

Hoe weet ik dat ik de goede maat bestel?

In onze maattabel vind je een overzicht van de maten die Ninie kinderkleding gebruikt. Echter, sommige kledingstukken vallen groter of kleiner dan de Nederlandse maat, dit staat vermeld in het artikel. Wij adviseren je daarom om het maatadvies op te volgen die bij het product staat vermeld. Bekijk hier de maattabellen.

Wat doet Ninie kinderkleding met mijn adresgegevens?

Ninie kinderkleding gebruikt jouw gegevens om je bestellingen correct te kunnen afhandelen. Tevens gebruikt Ninie kinderkleding jouw gegevens om je te informeren over (nieuwe) producten en diensten van Ninie kinderkleding en zorgvuldig geselecteerde partners.

Is het veilig om te bestellen bij Ninie kinderkleding?

Ninie kinderkleding staat borg voor de veiligheid van je gegevens en garandeert dat je nooit financiële schade zult lijden als je via iDEAL, Giropay of Mister Cash of via bankoverschrijving betaalt bij de Ninie webshop. Alle gegevens worden versleuteld verstuurd en worden afgehandeld door Card Gate Plus. Meer informatie over veiligheid vind je bij privacy.

Zijn er risico’s verbonden aan het invullen van mijn persoonlijke gegevens?

Ninie kinderkleding staat borg voor de veiligheid van je gegevens en bankgegevens en garandeert dat jij geen financiële schade zult lijden als je met iDEAL, Giropay, Mister Cash of bankoverschrijving betaalt bij de Ninie webshop. De iDEAL en Mister Cash betalingen worden afgehandeld door Card Gate Plus. Alle gegevens worden versleuteld verstuurd in een veilige omgeving. Meer informatie over veiligheid vind je bij privacy.  Bij het openen van het winkelmandje wordt je direct naar een veilige internetomgeving gestuurd.

Op welke manieren kan ik betalen bij de Ninie kinderkleding webshop?

Je kunt betalen via een directe overschrijving, via iDEAL, Mister Cash voor België en Giropay voor Duitsland. Je kunt er ook voor kiezen om jouw bestelling op te komen halen bij het kantoor/showroom van Ninie kinderkleding en daar contant of via onze pinautomaat te betalen.

Zijn alle prijzen van de artikelen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen vermeld op de webshop zijn inclusief 21% BTW.

Hoe vind je de producten het makkelijkst?

Je kunt op verschillende manieren de producten bekijken bij de Ninie kinderkleding webshop. Je kunt bovenin kiezen voor:

  • Meisjeskleding
  • Babykleding
  • Shop the Look (kledingsets met 10% korting)
  • Collectie
  • Merken
  • Sale
  • Trends & Styling

Daarna kies je voor een bepaald kledingstuk (bijvoorbeeld jurkjes) of basics. Zodra je je keuze hebt gemaakt, kun je altijd verder kiezen voor een maat of andere kledingstukken of een bepaalde collectie kiezen.

Hoe werkt het winkelmandje?

Je klikt op het setje of op het product dat je wilt bestellen. Je kiest de maat naar keuze. Vervolgens wordt deze automatisch in het winkelmandje geplaatst. Bij de keuze van een set krijg je een pop-up menu waarin je de maat per artikel kunt kiezen. In het winkelmandje zie je het kledingstuk of setje (inclusief foto). De artikelen kunnen worden verwijderd door het kruisje aan te klikken. Indien je wilt betalen, dan kies je voor betalen.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is verzonden op de website?

Je krijgt een bericht op het scherm waarop staat: Hartelijk dank voor jouw bestelling. Tevens ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling.

Hoe werkt het bestelproces?

Je legt de producten of het setje van jouw keuze in het winkelmandje. Vervolgens kun je inloggen of je gegevens invullen, eventuele kortingscodes invullen verzendwijze kiezen en je betaalwijze kiezen, vervolgens kies je je betaalwijze en dan kun je je betaling voldoen.  

Je kunt kiezen voor de volgende betaalmethoden:

1. Bankbetaling
2. iDEAL
3. Mister Cash (België)
4. Giropay (Duitsland)

Daarna betaal je je bestelling en krijg je een bevestiging per e-mail toegestuurd. Je krijgt tevens een bericht van registratie van jouw gegevens.

Welk cadeautje krijg ik bij mijn bestelling?

Bij bestellingen tot € 25,- krijg je Ninie's aankleedpop cadeau. Bij bestellingen boven de € 25,- krijg je een klein extra cadeautje erbij. De cadeautjes wisselen per periode en hierover kan niet worden gecorrespondeerd. Tevens krijg je geen extra korting of een bedrag terug indien je een cadeautje niet wenst te ontvangen. Bij retourmeldingen dien je ook het cadeautje te retourneren indien je je hele bestelling retour stuurt anders worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Alle cadeautjes worden gegeven zolang de voorraad strekt, indien de cadeautjes op zijn, zul je geen cadeautje ontvangen bij jouw bestelling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling thuis ontvang?

Je bestelling wordt binnen één tot vijf werkdagen verzonden, na ontvangst van de betaling. Wij verzenden uitsluitend via Postnl brievenbuspost of Post.nl pakketservice.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben en mijn bestelling wordt bezorgd?

De bestelling wordt, afhankelijk van het aantal artikelen en de omvang, verstuurd in een envelop of een pakketdoos. Een envelop kan altijd door de brievenbus en pakketten worden bezorgd door Postnl pakketservice. Indien je niet thuis bent tijdens het aanbieden van de bestelling, zal de bezorger een bericht achterlaten dat je pakket is aangeboden, met de datum van de volgende bezorgpoging of met het bericht dat het is achtergelaten bij de buren. Na de derde poging kun je het pakket afhalen bij een Post.nl servicepunt. Via het track & trace bericht kun je je bestelling die verstuurd is met pakketpost volgen.

Het is tevens mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten afleveren, dit kun je invullen bij het verzendadres.

Hoe kan ik een artikel retourneren en herroepen?

Bij de bestelling ontvangt je een flyer met de retourprocedure en het standaard modelformulier voor ontbinding. Meer informatie hierover vind je bij ruilen & retourneren.

Wat zijn de kosten voor het retour sturen van mijn bestelling?

Je mag de artikelen gratis terugsturen. Meer informatie hierover vind je bij ruilen & retourneren.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg indien ik iets retourneer?

Ninie kinderkleding streeft ernaar om binnen 7 (zeven) werkdagen, maar uiterlijk binnen 30 (dertig) werkdagen, na ontvangst van de retourzending je geld terug te storten op je bank- of girorekening of je credit card account. Meer informatie hierover vind je bij ruilen & retourneren.

Met welke extra kosten moet ik rekening?

Voor alle Nederlandse bestellingen worden verzendkosten à € 2,95 in rekening gebracht. Voor Belgische en Duitse bestellingen zijn de verzendkosten € 8,95 .

Hoe wijzig ik een bestelling die ik eerder heb geplaatst?

Log in bij jouw account en wijzig de bestelling.

Hoe kan het dat bij niet bij elk artikel elke maat vermeld staat?

De voorraad is op. Indien er bij een artikel een maat niet verschijnt, is deze niet op voorraad. Je kunt hem dan ook niet bestellen. Neem eventueel contact op via het contactformulier als je een bepaalde maat wilt bestellen.

Hoe en wanneer kan ik Ninie kinderkleding bereiken?

Je kunt gebruik maken van het contactformulier.  Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 14.00 uur op telefoonnummer: 06-41190020.

Hoe werkt de Knutselen & Kleuren pagina?

Ga naar de Knutselen en kleuren pagina. Daar kun je gratis kleurplaten of knutsels downloaden en kinderradio luisteren. Het wijst zich vanzelf. 

Mag ik het Ninie character zomaar gebruiken?

Nee. Het is niet toegestaan om informatie verkregen uit de webshop en website van Ninie op niet-incidentele basis openbaar te maken, te verveelvoudigen of te verkopen in welke vorm dan ook. Je mag natuurlijk wel op de pagina Knutselen en kleuren pagina alle kleurplaten en andere leuke gadgets gebruiken voor privé gebruik. Zie de gebruiksvoorwaarden voor meer informatie. 

Wat doen wij om jouw gegevens te beschermen?

Ninie kinderkleding legt klantgegevens vast om je bestelling goed te kunnen uitvoeren en je te informeren over (nieuwe)producten en diensten. Ninie kinderkleding zal nooit jouw adresgegevens verkopen! Je kunt op elk moment de deelname aan de Ninie e-mail nieuwsbrief opzeggen. Dit kun je doen door onderaan de nieuwsbrief te klikken op uitschrijven. Wil je meer lezen over het privacy beleid? Ga dan naar het privacy statement.

Wat zijn cookies en waarvoor worden deze gebruikt?

Ninie kinderkleding maakt bij het aanbieden van haar diensten gebruik van cookies. Indien u hierover meer wilt lezen, ga dan naar het privacy statement.

Hoe kan ik de Ninie kinderkleding webshop het beste bekijken?

De Ninie webshop is geoptimaliseerd voor alle browsers. De website is optimaal te zien op mobiele telefoons en tablets en is responsive gebouwd. De webshop past zich aan aan de grootte van jouw scherm van je computer, mobiele telefoon of tablet. Het kan zijn dat sommige plaatjes niet goed getoond worden, bekijk dan het liefste horizontaal i.p.v. verticaal op je mobiel of kleinere tablets.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Ga naar algemene voorwaarden.

Kan ik ook in de showroom van Ninie kopen?

Dit is uiteraard mogelijk. Je kunt op afspraak langskomen in onze showroom in Heiloo. Bel Judith svp op 06-41190020 en maak een afspraak. Je kunt bij je bestelling ook kiezen op afhalen in de showroom, je krijgt daarna binnen 48 uur een berichtje voor het maken van een afspraak wanneer het jou uitkomt. Dit kan overdag of 's avonds en soms in het weekend.